Satu Penghayatan Andrew Weil - Pengasas Perubatan Integrasi

Satu Penghayatan Andrew Weil - Pengasas Perubatan Integrasi

Peminat penjagaan kesihatan alternatif berhujah terhadap nilai ubat-ubatan dalam keadaan penjagaan kesihatan yang paling, menyokong bahawa tiada dadah adalah satu yang baik. Andrew Weil adalah di atas pagar. Weil mencadangkan pesakit mengembalikan kesihatan dengan kedua-dua arus perdana dan perubatan alternatif. Weil menulis bahawa perubatan arus perdana adalah amat sesuai untuk intervensi krisis dan perubatan alternatif yang terbaik untuk pencegahan dan penjagaan kesihatan. Perubatan Integratif beliau adalah gabungan.

Andrew Weil dilahirkan pada tahun 1943, dan kemudian menjadi seorang doktor dan penulis popular Amerika. Hasil kerja beliau berkisar idea bahawa tumpuan penyembuhan harus kuasa penyembuhan badan sendiri. Melaksanakan penyembuhan yang pemakanan, senaman dan pengurangan tekanan. Dalam kes krisis kesihatan doktor perubatan mesti mengambil alih.

Weil adalah dipengaruhi oleh osteopati Robert C Fulford. Beliau juga bercakap secara terbuka mengenai penggunaan masa lalu bahan-bahan haram dan hakikat bahawa dadah adalah di sini untuk tinggal. Dia mendakwa bahawa manusia mempunyai keperluan semula jadi untuk mengubah kesedaran, bahawa tidak ada perkara seperti ubat-ubatan yang baik atau buruk dan kesan penggunaan dadah bergantung kepada orang yang menggunakan mereka.

Pandangan Weil pada kesihatan umum yang disokong oleh latihan botani, dan dia berpendapat bahawa sebatian tumbuhan keseluruhan adalah kurang masalah bahawa ciptaan kimia baru. Dia juga menyedari bahawa keuntungan sebatian dipatenkan mengalihkan perhatian anda daripada kos rendah, terapi mudah, di mana hasil sering lebih baik. Untuk maklumat lebih lanjut mengenai Andrew Weil merujuk buku-buku beliau:

o Minda Asli (1972 rev.2004)
o Perkahwinan Matahari dan Bulan: dihantar dari Frontiers Kesedaran
o Kesihatan dan Penyembuhan (1983 put 2004)
o Dari Chocolate untuk Morphine dengan Winnefred Rosen (1983 put 2004)
o Penyembuhan spontan (1995)
o Kesihatan Semulajadi, Perubatan Asli (1995 put 2004)
o 8 minggu untuk Kesihatan Optimum (2000)
o Makan Well untuk Kesihatan Optimum (2000)
o The Kitchen sihat dengan Rosie Daley (2002
o Penuaan Sihat (2005)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar