Amazing Water Therapy - Dari Ayurveda, India

Amazing Water Therapy - Dari Ayurveda, India

Ayurveda adalah salah satu tertua penjagaan kesihatan sains. Ilmu pengetahuan purba kesihatan dan penyakit percayai dalam lingkungan 5-6000 tahun SM lama. Ayurveda bukan sahaja berdasarkan kesihatan fizikal tetapi juga membuat manusia yang sihat dengan mental dan rohani. Ramai daripada anda mungkin telah mendengar mengenai Ayurveda. Ayurveda sebenarnya gabungan dua perkataan yang berbeza. Ayus + Veda = Ayurveda. Maksud Ayus adalah kehidupan dan Veda bermakna Sains. Menurut Hinduisam, badan manusia terdiri daripada lima elemen yang dikenali sebagai (Panchmahabhutas) - Di sini Panch bermakna Lima dan Bhuta (s) bermaksud Unsur. Lima unsur menerangkan adalah Bumi, Air, Api, Air dan Eter. Objektif Ayurveda adalah untuk membantu mengimbangi ini semua lima elemen di dalam badan manusia.

Hari ini kita akan belajar tentang salah satu terapi air yang menakjubkan Ayurveda yang dikenali dan digambarkan sebagai 'Usha Paana Chikitsa.

Usha bermakna awal pagi, Paana bermakna air dan Chikitsa bermakna terapi jadi pada dasarnya ini adalah awal terapi air pagi.

Menurut Ayurveda jika seseorang mengikuti terapi ini dalam kehidupan seharian mereka, maka mereka boleh menjauhkan diri daripada doktor melawat! Ini terapi air menyembuhkan senarai penyakit tetapi kemudian pergi ke setiap senarai penyakit ini biarlah saya memberitahu anda bahawa ia menyembuhkan Sembelit dalam masa dua hari! seseorang perlu mula melihat hasil yang segera.

Supaya membolehkan melihat bagaimana terapi air ini boleh dilakukan.

Terapi ini adalah unik dan perlu dilakukan pada awal pagi selepas anda bangun dari tidur. Tanpa memberus gigi, orang perlu minum lebih kurang 1.5 liter air yang bersamaan dengan 5-6 gelas biasa air.

Perkara yang paling penting ialah jangan makan atau minum apa-apa sebelum atau selepas minum air ini.

Rakyat perlu berus gigi malam sebelum masuk tidur.

Ia mungkin sukar untuk minum 1.5 liter air pada satu masa tetapi akhirnya akan mendapatkan digunakan untuk ia. Sebagai permulaan, anda boleh minum sekurang-kurangnya dua gelas air.

Gunakan cawan tembaga untuk mengikuti terapi air ini, cawan tembaga boleh didapati di mana-mana kedai asian atau pasaran India. Untuk mengikuti kaedah Ayurveda sahih, anda meninggalkan air di dalam cawan tembaga semalaman dan minum air yang pada awal pagi.

Berikutan tips adalah yang terbaik yang saya mengikuti secara peribadi setiap pagi.

Berus gigi anda sebelum anda tidur dan Basuh cawan tembaga dengan betul.

Isikan air dan meletakkan cawan / kaca / balang datang ke meja tempat tidurmu dan menutupinya.

Mengambil cawan tembaga atau segelas air yang anda dibiarkan semalaman selepas anda bangun dan meminumnya perlahan-lahan, anda boleh mengambil jurang 15 hingga 30 saat semasa dua gelas.

Dengan pengalaman saya sendiri, saya tidak perlu menggunakan apa-apa jenis ubat jangkitan virus atau saya jarang mendapat batuk atau sejuk.

Saya meminta anda untuk hanya mengikuti terapi air ini 30 hari dan melihat perbezaan. Kos untuk melakukan terapi ini adalah sifar! Ini adalah salah satu teknik yang terbaik dan asas untuk Obesiti juga kerana ia membantu membersihkan badan anda dari dalam.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar