Rawatan Jagung Asli

Rawatan Jagung Asli

Jagung atau calluses keras dan tebal lapisan kulit atau tisu yang berlaku terutamanya di tapak tangan dan tapak kaki kerana geseran berlebihan dan tekanan. Jagung mempunyai ciri-ciri permukaan yang sangat keras yang mempunyai nodul sukar seperti pembentukan di pusat itu. Jagung biasanya berlaku di bahagian sisi dan bahagian atas jari-jari kaki. Terdapat pelbagai sebab di belakang pembangunan jagung. Memakai kasut ketat, sarung kaki, sarung kaki, berulang menggosok kaki dengan permukaan kasut keras dan jagung hasil tersebut. Kasut bertumit tinggi, kaki bertulang, pengagihan tidak sekata berat badan, memakai kasut tanpa stoking atau sarung kaki juga boleh membawa kepada pembangunan jagung. Rawatan jagung semula jadi 'mungkin akan membantu anda untuk menghilangkan pembangunan jagung cekap.

Berikut adalah beberapa kaedah Jagung Asli Rawatan.

Sesetengah Rawatan Jagung Asli

o Cuba untuk mencegah jumlah sebanyak geseran yang mungkin. Pemakaian memakai kaki yang betul juga akan membantu anda untuk berurusan dengan jagung ke tahap yang hebat.

o minyak Castor boleh membantu anda untuk menghilangkan jagung ke tahap yang hebat. Sebelum tidur memohon bola kapas dicelup dalam minyak jarak di permukaan jagung dan membalut ia dengan pita pelekat. Untuk mengelakkan mengotorkan katil lembaran memakai sarung kaki. Jangan sapu minyak jarak di atas permukaan kulit apa-apa yang rosak.

o Berendam bahagian yang terjejas dengan jagung dan calluses dalam penyelesaian Epsom garam dan air suam. Ini akan melembutkan permukaan kulit jauh dan juga akan mengurangkan rasa sakit jika ada ke tahap yang hebat.

o Jika jagung anda mendapat lembut anda boleh membuangnya dengan menggunakan batu timbul. Tetapi pesakit kencing manis disyorkan untuk tidak menggunakan batu timbul itu. Walaupun bercukur atau memotong jagung lebih suka meningkatkan risiko jangkitan.

o Untuk mengurangkan kesakitan anda dikehendaki untuk melembutkan kulit jagung ketara. Untuk melembutkan jagung anda boleh memohon krim calendula, minyak atau losyen yang mempunyai pengundi seperti urea dan asid laktik.

Anda juga boleh melawat ahli penyakit kaki yang diperakui untuk mengubati jagung dengan bantuan rawatan jagung semula jadi '. Sokongan Arch dan orthotics adalah beberapa cara yang mungkin penyembuhan jagung. Anda juga boleh memakai sarung tangan untuk melindungi kaki dan tangan anda semasa berkebun atau melakukan senaman fizikal yang ketat. Anda juga boleh menampung jagung dengan pad jagung berubat untuk mengurangkan tahap geseran.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar